Hannah Schmitz – femeia din spatele succesului echipei Red Bull Racing

 

Mulți cunosc numele de Max Verstappen, Sergio Perez și Christian Horner și le asociază cu succesul echipei de Formula 1 Red Bull Racing, dar știți că în spatele acestor bărbați faimoși se află, de fapt... o femeie? Hannah Schmitz, absolventă a facultății Cambridge în inginerie mecanică, este una din cele mai importante persoane care stau la centrul de comandă de la boxe în timpul curselor și un om fără de care Red Bull nu ar mai fi cunoscut o perioadă așa de dominantă precum cea a ultimilor 3 ani, în care Max a acumulat 3 titluri mondiale (dacă socotim și Abu Dhabi 2021, evident) și echipa sa, condusă de directorul (team principal) Christian Horner, a acumulat 860 de puncte pentru a câștiga, de asemenea, titlul mondial al constructorilor. 

Red Bull a câștigat un număr impresionant de curse în sezonul 2023, și anume 21 din 22, singura cursă unde piloții Red Bull nu au fost pe podium fiind cea din Singapore. Acolo, Ferrariul lui Carlos Sainz Jr. a fost mai rapid după ce ambii piloți ai lui Horner au fost dați afară din calificări încă din Q2. Acest lucru a însemnat dominare completă a sezonului 2023, cu 5 recorduri doborâte, printre care se numără și cele mai multe puncte acumulate de o echipă într-un sezon, detronând recordul setat de Mercedes în 2016 de 765 de puncte.  

Hannah Schmitz și-a început cariera în Formula 1 cu Red Bull Racing în calitate de inginer aerodinamic. A devenit rapid un element cheie al echipei, aducând expertiza sa în dezvoltarea aerodinamică și inovațiile tehnologice. Munca sa și atenția la detalii au făcut-o una dintre cele mai respectate inginere în domeniu, chiar dacă nu a fost mereu în lumina reflectoarelor. Aceasta a fost un om important în dezvoltarea monopostului RB18, asigurându-se ca acesta să ofere performanțe de vârf și să răspundă la cerințele specifice ale pilotului olandez. Colaborarea strânsă dintre Verstappen și Schmitz a contribuit semnificativ la ajustarea mașinii pentru a se potrivi stilului agresiv de conducere a pilotului. Eforturile ei de a îmbunătăți eficiența aerodinamică au dus la o mașină mai stabilă și mai rapidă, oferindu-le piloților Red Bull un avantaj evident în fața concurenței.

A început să lucreze pentru Red Bull în 2009, specializându-se ca inginer de modelare și de simulare. Până în 2011, a învățat pentru a deveni inginer senior de strategie. În deceniul următor, ea și echipa ei s-au pregătit pentru fiecare cursă, analizând datele adunate din vizitele anterioare ale echipei la circuite. Prin analizarea celor mai importante date specifice circuitului – cum ar fi performanța mașinii și a anvelopelor, evoluția pistei și vremea – echipa a construit fiecare posibilitate și strategie de cursă corespunzătoare. 

Meritul inginerei Hannah Schmitz nu constă doar în aspectele tehnice ale monopostului, ci și în abilitatea sa de a gestiona echipa și de a comunica eficient cu piloții și ceilalți membri ai staffului tehnic. Atitudinea ei pozitivă și orientarea către rezultate au creat o atmosferă de lucru motivantă și productivă în cadrul echipei Red Bull Racing. 

,,Acesta este lucrul cu adevărat interesant despre strategie”, spune ea, „Nu este niciodată un răspuns corect sau greșit”. La urma urmei, una dintre cele mai frumoase amintiri ale ei s-a născut din culmea incertitudinii: triumful echipei Red Bull la Marele Premiu al Braziliei din 2019. Schmitz, pe atunci inginer senior de strategie, făcea parte din stafful de conducere al echipei, în timp ce Lewis Hamilton îl vâna pe șoferul echipei sale, Max Verstappen, pentru primul loc. Apoi, în turul 52, Valtteri Bottas s-a retras din cauza unei probleme cu sistemul hidraulic al monopostului. Un „Safety Car” a fost trimis pe pistă, iar, pentru primele secunde chinuitoare, echipa Red Bull a avut un moment de ezitare. Nimeni nu știa cum să procedeze în acel moment, dar Schmitz i-a liniștit, spunându-le să îl aducă pe Max să schimbe cauciucurile. Așa că Verstappen a mers la boxă pentru anvelope soft noi. După reluarea cursei, Hamilton a preluat conducerea, dar în turul 66, Sebastian Vettel și Charles Leclerc s-au ciocnit, determinând introducerea pe pistă a unui alt Safety Car. Hamilton a mers la boxe pentru softuri, dar a ieșit pe locul patru. Și, foarte important, în spatele liderului cursei, Verstappen. 

Odată ce Verstappen a trecut primul pe lângă steagul în carouri, Schmitz a părăsit boxele către un loc la altitudine mai mare: podiumul. Astfel devenind una dintre puținele femei care să primească un Trofeu al Constructorilor, ridicându-l sus deasupra capului, pentru ca toată lumea să-l vadă.

Așadar, singurul bărbat de care le este frică directorilor echipelor de Formula 1 este femeia care menține Red Bull Racing pe podium. 


Redactor: Mihalache Maria-Alexandra

Grafică: Caramavrov Tudor

PR: Calin Sofia Diana

Comentarii

Postări populare